David naživo

18.06.2013 22:14

Dnešní příspěvek jsou dva odlehčené postřehy a možná spíše kuriozity okolo šachu. Při svém pracovním výletu do Prahy jsem ve středu 12. 6. navštívil ČEZ Chess Trophy mezi českou šachovou jedničkou Davidem Navarou a ženskou exmistryní světa Hou Yifan. Mimochodem, poslouchat komentáře Roberta Cveka a Vlastimila Horta byla, z různých pohledů, extrémně zajímavá věc. Nebudu zde samozřejmě komentovat partie nebo výsledky, ale uvedu zmíněné postřehy.

Když jsem pozoroval Davida u partie, tak mne překvapilo, že u přemýšlení nad tahem zavíral oči. Koukl na šachovnici, minutku nebo půl přemýšlel se zavřenými očima, pak je zase otevřel a tak to proběhlo dvakrát nebo třikrát. Nebo je měl jen hodně, ale hodně přivřené? Vlastně úplně přesně nemůžu ani vědět, nebo to třeba byla jen náhoda. Ale nikdy dříve jsem něco podobného nezaznamenal, ani u Davida, ani u šachů obecně.

A ještě jednou druhá partie zápasu, kterou si stále můžete přehrát na webu www.praguechess.cz. Doplňuji k ní, že zhruba od 30. tahu se David dostal do silné časové výhody. Zhruba 50 minut proti 10. A ve stejném okamžiku začal tahat stejně rychle jako soupeřka. Nesnažil se výhody využít hledáním nejsilnějšího nebo alespoň silného tahu, ale oba hráli zhruba tempo za minutu. V komentátorské místnosti to nikdo nechápal. Po skončení partie nás Robert Cvek dokonce nabádal, ať se na Davida zeptáme proč tahal tak rychle. Nechtěl to udělat sám, ale já musel jsem utíkat na vlak, tak nevím, zda otázka padla.

Co na to říkáte https://skhostalkovice.webnode.cz/napiste-nam/ ? Jako malý důkaz pak fotka z mobilního telefonu, na webu jsou samozřejmě mnohem ostřejší a lepší fota. Sportu zdar a šachům zvláště.